Nieuws, maart 2010

31 maart 2010

Stop de afbraak van het hoger onderwijs

Deze week haalde ROOD honderden handtekeningen op tegen de afbraak van het hoger onderwijs bij Hogeschool Rotterdam. Steeds meer partijen moeten kleur bekennen en zijn van plan om de studiefinanciering af te schaffen. De SP niet!

31 maart 2010

Langs de deuren in Bloemhof

In arme wijken was de opkomst bij de raadsverkiezingen veel lager dan in rijke wijken. In sommige buurten in Charlois en de Tarwewijk ging slechts 25 procent stemmen; in delen van Hillegersberg en Kralingen lag de opkomst boven de tachtig procent. Die sociaal-economische opkomstverschillen leiden ertoe dat flinke delen van de Rotterdamse bevolking onvoldoende in de politiek vertegenwoordigd zijn.

30 maart 2010

Kameraden uit Luxemburg op bezoek

Vorig weekend ontving de SP kameraden van Déi Lénk in Rotterdam om te praten over onder andere websites, media, het contact met de mensen en de buurt, kortom, het analyseren van de verschillende werkwijzen van de onze partijen. Een rondleiding, verzorgd door de afdeling Rotterdam, kon niet niet ontbreken in het programma.

24 maart 2010

Bezuinigen op brandweer oliedom

De SP vindt de aangekondigde bezuinigingen op de brandweer oliedom. Bovendien lijkt het bezuinigingsvoorstel onwettig. SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn zorgde ervoor dat het onderwerp op de eerstvolgende commissievergadering besproken wordt.

19 maart 2010

Leo de Kleijn en Josine Strormann geïnstalleerd

Vanmorgen zijn - na een plechtig 'dat verklaar en beloof ik' - de twee SP-raadsleden geinstalleerd. Fractievoorzitter Leo de Kleijn en raadslid Josine Strormann zullen de komende vier jaar het SP-geluid in de Rotterdamse gemeenteraad laten horen.

18 maart 2010

Theo Coskun voorlopig niet terug in Rotterdamse gemeenteraad

Oud-fractievoorzitter Theo Coşkun keert voorlopig niet terug in de Rotterdamse gemeenteraad. Voor 3 maart stond hij op nummer 5 van de kandidatenlijst. Met een uitslag van 2 zetels gaat een plaats in de gemeenteraad aan hem voorbij. Vandaag werden de scheidend raadsleden officieel op het stadhuis uitgezwaaid.